A Suzanne production:
Still not Working?
Published at Thursday, July 23, 2009, 1:09 AM

As you can guess, I didn't complete the Scholastic Essay after all. :D

I just finished my Grade 8 Practical Exam, so I've got quite some time on my hands. For the past week, I have been replanning the Eminent Guardians, which is my Ragnarok Online fan fiction. I made the plot much more awesome with my new Ragnarok Online knowledge. Yeahman! I just started to rewrite my characters' biographies.

As for any other literature-ish stuff I'm doing now... There's this poem writing competition between USJ 13, USJ 4 and USJ 12 as part of the RIMUP program. Obviously, the title is "Perpaduan". I'm needed to write a four paragraph poem, free style. But obviously, I haven't gotten the inspiration to start writing yet. :D Suggestions and help, anyone? (then again, no one reads this blog, sigh)

Just for giggles, I'm posting up my answer from my mid-term exam paper. It's just so hilarious how I came up with such random stuff in less than an hour. I'm rather proud of the awesomeness I wrote. Up till today, this is my most enjoyable exam essay experience. Read on, you'll find out why. xD Everything written below is exactly like what I wrote for my exam, except for some edited spelling errors. One is in English and the other is in Malay. Enjoy!

(I forgot the question, but it's something like going on a trip to the jungle with your school club and you getting lost. The essay is a cerpen(short story) about your "lost" experience until you being found. :D)

'Ya Allah, apa yang boleh kita buat sekarang?'

'Shh, jangan merungut lagi. Tak ada faedahnya,' aku balas dengan sejuk. Aku tahu betapa takutnya Aina yang pertama kali menyertai ekspedisi. Sebenarnya, aku terasa aagak cemas juga. Tetapi, tak kanlah aku menunjukkan perasaan takut aku di depan David.

'Cis, kalaulah saya dalam kumpulan Adam dan Gopal, tak perlulah aku menjaga dua adik-adik di sini,' sindir David sambil meneguk air daripada botol yang diagihkan oleh Cikgu Nurul tadi. Nyata sekali bahawa penyertaan David dalam kumpulan aku bukan pilihan kami. Kami dan 27 orang ahli Persatuan Pencinta Alam dibahagikan kepada kumpulan sebanyak tiga orang mengikut arahan cikgu.

"Rika, tolonglah jaga David itu. Pastikan dia tidak menganggu peserta ekspedisi yang lain, okay?" Demikianlah permintaan Cikgu Nurul kepada aku pada pagi itu. Aku sudah mula menyesal bersetuju dengan cikgu.

'Pasal awaklah yang kita tersesat ni,' aku memarahi David sambil mencari jalan balik ke denai yang sepatutnya kami mengikuti. 'Buat apa nak tangkap tupai tu? Cari pasal aje. Ayuh, aku rasa jalan ni yang betul. Ternampak tapak kaki kita dari awal tadi.'

'Baik, pengerusi aku yang kecil hati,' ujar David dengan senyuman yang sinis. Mukanya ingin aku tumbuk bertalu-talu. Lepas itu, aku akan tendangnya dengan kemahiran taekwondo aku.

'Ah, Rika. Mukamu dah merah lagi,' bisik Aina yang menggenggam tanganku dengan kuat. Dia merendahkan mukanya yang berseri dengan rambutnya yang hitam seperti abu. 'Maafkan Aina. Buat kamu resau sahaja.'

Aku tersenyum. Walaupun Aina anak emas keluarganya, dia tahu bertimbang rasa. Tak seperti David yang manja itu. 'Tak apa, Aina,' aku terus senyum. 'Aku amat gembira Aina sudi menyertai ekspedisi menjelajah hutan persatuanku.'

Aku dan Aina berjalan di depan manakala David sedang membetulkan begnya di belakang. Di tangan kirinya ialah telefon bimbit terbaharu dari Samsung dan dalam tangan kanannya ialah beg kain berwarna kelabu yang melompat-lompat. Di dalamnya ialah tupai yang ditangkapnya tadi.

'Cis, tak de talian di sini pula,' kata David kepada dirinya. Dia menyimpan telefon bimbit dan berlari ke depan aku. 'Hei, pengerusi. Dah dua jam kita tersesat di sini. Betulkah jalan ni?'

'Diamlah,' aku kata dengan tidak sabar. 'Kata cikgu kalau kita tersesat, jalan ke arah timur. Kan matahari di arah itu?'

Aku menundik jariku he arah matahari. Walaupun pokok-pokok di hutan besar dan tinggi, muka matahari yang terus bersinar dengan ceria dapat dilihat bersembunyi di belakang daun-daun yang lebat.

'Hai, pengerusi aku yang bijaksana, tidakkah awak tahu yang sekarang ni dah pukul tiga petang?' David ketawa kecil. 'Matahari petang di sebelah barat, kan?'

Aku terhenti jalanku. Aku tidak percaya kata-kata David tadi. Tetapi yang membuat aku terkejut ialah aku telah membawa kami lagi dalam hutan ini. Muka David itu memberitahu aku bahawa dia telah tahu kenyataan ini awal lagi.

'Apalah awak ni! Dah tahu awal-awal lagi tapi tak cakap pun,' mukaku terus merah dengan kemarahan.

'Jadi awak mengaku yang ini adalah kesilapan awak?'

'Awak ni...'

'Rika, berhati-hati!' jerit Aina dengan tiba-tiba. Aku menoleh ke belakang dan ternampak suatu lembaga yang besar. Bentuknya tidak serupa dengan manusia. Terdengar juga bunyi hembusan nafas yang kuat. Hatiku terlompat keluar apabila ternampak seekor singa yang berjalan ke arah kami.

'Cepat lari!' David kata dengan muka yang pucat. Dia berlari ke arah bertentangan. Singa itu pula mengikutnya dengan mencuit hati.

'David! Buangkan beg kain itu!' Aku arahkan. Aku menarik Aina ke arah timur sambil meletakkan pendangan aku di atas David. David terangguk-angguk kepalanya, seolah-olah memahami maksud aku. Dia melontar beg kain kelabu itu dengan sekuat-kuatnya. Tupai yang ditangkapnya tadi terjatuh di atas lantai hutan, tidak mengetahui bahaya yanh dihadapinya. Singa itu melompat ke arah tupai itu. David pula berlari ke arah aku. Kami tidak menoleh ke belakang.

Apabila kami sudah sampai ke sebatang sungai, kami terhenti untuk menangkap nafas kami.

'Ah, cemasnya aku tadi!' David bernafas dengan kuat. Aku menolong Aina untuk membasuhkan mukanya dengan air sungai.

'Hei, pengerusi,' David kata dengan perlahan. Mukanya yang nakal itu digantikan dengan senyuman ikhlas. 'Terima kasih.'

'Sama-sama,' aku ucapkan. Tiba-tiba, aku telah maafkan David. Yang pentingnya, kami selamat.

'Hei, Rika, Aina, David!'

Aku ternampak seorang yang melambai-lambai ke arah kami. Di belakangnya ialah lembaga murid-murid yang lain.

'Insya-Allah, Cikgu Nurul!' Aina jerit balik. Kami lari ke arah cikgu yang di sebelah sungai itu.

'Terjumpa juga kamu bertiga. Ada tercedera kah?' kata Cikgu Nurul dengan lemah lembut.

'Tak cikgu, tetapi banyak cerita yang kami ada,' aku balas. Aku, Aina dan David terketawa terbahak-bahak.

(67/100)


(Section B: Continuous Writing. Write a story beginning with: "He hurried home quickly. Dark clouds were gathering in the sky...")

He hurried home quickly. Dark clouds were gathering in the sky as bolts of lightning were thrown across the sky. He ran as if it was the 100m sprint competition, except that he had never done well in it since he was in high school. He felt the first drop of rainwater on his tan skin. His home was still a distance away and at this rate, he would never make it. He hailed his suitcase and placed it strategically on his head, sheltering his jet black hair. As he slowed down his steps, he darted his brown eyes around his surrondings. He spotted a lone shed sitting conveniently near an industrial area, as if built for the many people who took this path and needed shelter during the rain. He darted towards the shed before the rainwater started to crawl into his socks.

It was empty except for a few pieces of wood and a large cloth with an unfinished design of a Kit Kat advertisement on it. He wiped his face dry with a tissue his wide had prepared for him. It was supposed to be a normal day - he was supposed to drive his Proton Saga to work, meet his client, return home to a normal wife who prepared a normal dinner. Today was not normal, and he should have expected it since he crashed his car into the telephone pole. Or maybe, it was when he decided to act all macho and walk home from his colleague's home. Or perhaps, when he decided to stop and fill in a survey form and realized he was picpocketed. Either way, it was not his day.

He folded his pants, now wet and mud-stained. He wanted to call his wife until he remembered that he lost his handphone. He gave up doing anything and decided to sit and agonize about the day. Just as his thoughts were running to the part where he penned down his age on the survey form, his attention was stolen by a shuffling noise. His heart did an Olympic-worthy somersault as he starred blankly at the suspicious looking wooden planks. He thought he saw a figure.

'Who's there?' he spoke in a confident manner his father always had. He grew up thinking that all man should adopt such mannerism. A flash of light shinned into the shed as a thunder roared in the heavy rain. He knew he was not seeing a ghost. It was a perfectly normal man. The man stumbled out of the Kit Kat advertisement. He had a shaggy head of black hair and a dirty outfit. The man stared at him with his pair of profound, brown eyes.

'Matthew?' the man whispered back uncertainly. Unintentionally, Matthew released the tissue from his hands and shot straight into a standing position. He gulped as his logical mind started to form possibilities of what might happen next, some not so pretty. His mouth, however, came with an illogical answer.

'Brother?' Matthew said, shivering. The shaggy man help Matthew in an embrace. Maybe, all that happen that day was fated. The unordinary day turned out to be extra ordinary.

(48/50)

Labels: ,

Library

October 2008 November 2008 February 2009 April 2009 July 2009 October 2009 November 2009 December 2009 August 2011 November 2011

WriMoMeter

Thinking Box

Credits

ArancioGrafica o ArancioMacchia che dir si voglia per il template. Erick Luis per l'immagine dell'header. Bullets di Goldenweb e brushes creati da Scary8511. Splinder e Altervista per l'hosting.